my first tears on my bornday

hari ni (20/06/2012), lama aku tak update blog ni  hampir 4bulan aku rasa mungkin, hurmm.. nak cerita panjang , tapi aku nak kongsi dengan pembaca aku ni (kalau ada lah), semalam (19/06/2012) tarikh keramat yang genapnya umur aku 18tahun, hari sebelum nya memang aku ceria seharian sampai tak ingat nak makan , minum dan sama waktu dengan nya , aku buat aktiviti aku seperti biasa dengan rakan aku (kira adik@abang aku) lepak sana , lepak sini , memang ceria sangat lah aku masa tu , dari pagi sampai lah ke malam (7ptg dah balik dah) kata orang tapi belakang cerita , (17/06/2012) aku mengetuai tahlil arwah pakcik adik aku ni , pakcik dia meninggal dunia akibat sakit buah pinggang (pakcik paling dia sayang pulak tu)... seharian aku tak selera makan dan minum kerana memikirkan adakah sampai apa yang aku buat tu , ye lah ini bukan boleh di buat rmain, orang dah meninggal dunia,orang lain tak tahu sebab aku sengaja tak nak bagitahu, lagipun mereka boleh buat apa kan, aku balik pukul 10 malam di rumah aku. (18/06/2012) aku mesej awek aku , kak aku tak salah ada aku mesej sampai lah pukul 12 tepat tarikh (19/06/2012) aku pun terima ucapan dari sahabat2 muka buku aku , ada lah dalam 20 lebih orang , aku pun beri lah respon balik ucap terima kasih , lepas tu aku pun mesej teman wanita aku untuk tidur kerna aku sudah mengantuk. sedar je aku pagi tu , aku pun pergi ke rumah nenek aku di Sri Rampai , lepas hantar adik aku ke sekolah (sepertibiasa) .. aku dapat satu panggilan telefon daripada sahabat aku yang bernama Harry (bukan nama sebenar) ajak teman dia punya kawan jumpa kekasih nya di taman kerna di sudah tunggu di situ , aku pun bergegas lah ke sana kerna dia keseorangan , dalam perjalanan aku ke sana , aku pegang telefon aku untuk lihat di mana adakah aku sudah dapat mesej free call satu hari dari maxis atas belum , lepas itu aku cuba lah telefon nombor aku sendiri pada mulanya , bila aku call dan end call , balance information pun menunjukkan yang aku sudah dapat free call  tersebut ... aku pun berfikir hendak call siapa , then aku teringat dekat salah seorang dalam list orang aku paling sayang iaitu ............. (dia tahu lah siapa yang aku maksud kan , tak nak sebut) dan aku pun terus lah call dia , bila tengah call dia , tiba-2 suara dia lain dari sebelum2 nya .. aku cakap dengan dia...Blalala,  aku pun end call ! lepas je end call aku terfikir kenapa dia macam badmood , dia tak macam tu selama ni , (bila di tanya katanya tak ada apa2) hurmm... sepanjang hari aku bersama dengan Harry dgn kawan2 dia di Kuala Lumpur Convention Centre(KLCC) jalan2 , gelak tawa , aku dapat panggilan pula dari sepupu aku (masa tu dia ada nyata kan dia nak jumpa gf dia) then aku pun ajak dia lepak dengan aku , lepak2 punya lepak , aku pun ikut sepupu aku hantar gf dia dan Harry pun bawa diri bersama kawan2 dia jalan ke haluan lain (SEPANJANG AKU JALAN AKU TAK LUPA DEKAT DIA)...  sampai je rumah aku pun bersih kan diri , buat itu buat ini, then aku teringat dekat insan ni tadi , dan aku pun call dia sampai lah jam 12 malam (20/06/94) dalam perbualan aku dengan dia , [dia nak aku (MENANGIS, aku kanak2 ribennna , aku budak mentah itu ini , *tak boleh senaraikan semua) aku tanya lah kenapa ? dia pun jawap saja je nak dengar aku menangis #masa tu aku aku tak berapa faham dan lama2 aku diam dan aku mula faham  kenapa dia cakap macam tu (sebab aku selalu cakap tak serupa bikin)... masa tu aku cuba tahan airmata aku dari mengalir dan sambil aku gelak , aku cakap (kenapa mesti aku menangis?) dia pun buat macam aku tak wujud , dia cakap dengan kawan dia (masa tu aku diam) then aku pun end call] lepas je end call , aku main game , tengah2 main game , airmata aku mengalir aku terus berhenti main game , dan aku buka status dekat facebook , aku luahkan isi hati aku dekat status tu then dia pun perasan then tanya aku kenapa aku menangis , aku cakap tak ada apa2 thanks... sampai lah dia bagi ayat ni
"releks laaa.
  • status kau buat aku cdeyh laaa
  • smile jek "



    (tak boleh nak fikir sebentar) text punya text , sampai lah aku dapat satu link 


    then cerita sebenar baru aku tau yang rupa nya dia dah salah faham dengan aku sedang kan dia lah orang pertama yang aku ingat di tarikh ulangtahun kelahiran aku bukan kawan2 aku..

    *menaip sambil airmata mengalir lagi , seharian aku tak berapa ada mood (20/06/94)

    lepas ni insya-allah , aku akan sentiasa bagitahu kau apa aku buat
    my only lovely sister i have(Natashah Nabilah)

    #thanks for the awesome birthday's wishes with my tears flow :') 

    you always in my mind




    ~kesedihan ini akan aku kenang sampai bila2 , (maaf kalau aku buat salah , dan cerita ni membosankan)